Blogtour : #liladressjumpsuit

     
En dan kreeg ik een mailtje van Marte van Compagnie-m. Over het inkorten van broekspijpjes van een jumpsuit. Ik begreep er niks van en ging er van uit dat de mail niet voor mij was. De mail was naar verschillende personen gericht dus dacht : "ik zal wel per-ongeluk in de mailinglist terecht gekomen zijn."
Later kreeg ik nog een erratum mailtje van Sylvia. En dan zijn de puzzelstukjes pas bijeengevallen.
Het eerste mailtje waar alles in uitgelegd werd had ik dus gemist.

Ik had mij opgegeven om Sylvia haar patroontje te testen en mocht dus meedoen.
En tot mijn grote verrassing was dit in samenwerking met Marte van Compagnie-m.

Waaauw dit had ik niet zien aankomen.              




Het Lilajurkje en Jumpsuit is eigenlijk een patroontje voor babietjes of kleine kindjes. Het gaat tot en met maatje 92 (2jaar)
Een ideaal patroontje om kraamcadeautjes mee te maken.

Nina is ondertussen 3 jaar maar ze draagt nog steeds maatje 92. In het matentabel kwam ik ook uit op maatje 92 dus ik waagde mijn kans.


Om te zien hoe het patroontje viel maakte ik eerst een pre-versie met een stofrestje dat hier maar bleef liggen.

Ik maakte de jumpsuit. Ik koos als bovenstuk de overslagversie en liet de drukknoopjes onderaan weg. REDEN: Het was maar een snel projectje om te zien als het patroontje op maat viel en geef toe, drukknoopjes bij een 3 jarige?? Beetje een belachelijk zicht he  :-)

Nina kan het pakje gemakkelijk zelf aan en uit doen door de overslagversie!
Schouderstukjes kan ze zelf een voor een naar beneden trekken. Super toch.
Dit snel projectje werd al snel een van haar favorietjes.
De maatjes klopte. Lengte pijpjes waren iets te lang, maar dit heeft waarschijnlijk met haar korte beentjes te maken. Geen ramp want verkorten is helemaal niet moeilijk en de schaar erin en hup  :-)


Laat de jurkjes nu maar komen!  :-)

Ik had nog enkele stofjes van FinchFabrics op mijn planning staan maar omdat de print meestal te groot was voor Nina, bleven ze maar liggen.

Ik was al een tijdje op zoek naar een leuk tricot jurkje zonder pyjama-gehalte.
Omdat het bovenstukje een kort bovenstuke is heb je dus een langer rok-gedeeltje nodig!
En TADA eindelijk een bestemming voor de paneelstofjes van FinchFabrics.

Ik liet Nina zelf kiezen en zijn koos de leuke eekhoorntjes.

 Ik ging weer voor een overslag bovenstuk en koos dan om het rokgedeelte te rimpelen. Dit om zo weinig mogelijk van mijn print te verliezen.

.

Zo zie je maar dat zo een babypatroontje ook kan voor een kleuter  :-)

Maar hier bleef het niet bij. Ik was (ben nog steeds ) volledig in de ban van het patroontje.
Tricot ,snel en mooi . Meer heb ik niet nodig om gelukkig te zijn.



Alhoewel ik meer fan ben van het overslag bovenpandje toch ging ik ook voor een basisversie.
hiervoor gebruikte ik een stofje van Lillestoff.



2016 staat bij ons voor heel veel babybezoekjes!
De jumpsuits vliegen door mijn machine.

Maatje 62 maakte ik enkele keren.
Amai was ik vergeten hoe mini dit maatje is.
Amper 33cm stof had ik nodig. Eindelijk kan ik mijn restjes opwerken.






En als kers op de taart maakte ik voor Nina haar derde verjaardag een verjaardagsjurkje.
Ik pimpte het patroontje een beetje door er lange mouwen en een kap aan toe te voegen.
De drie onder het zakje pikte ik van Sylvia.

 



kortom: VERSLAVEND


patroontje: liladress jumpsuit van compagnie-m en lily&woody
stofjes: Cas&Nina


6 opmerkingen:

  1. Die Finch eekhoorntjes: ronduit prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toffe versies allemaal! Met een lichte voorkeur voor de jumpsuits maar daar heeft mijn eigen baby boy iets mee te maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh wow... Deborah!!
    Echt prachtig... zowel de overslag als het gewone modelleke vind ik super....
    Deze ga ik zeker ook es proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai,... uniek zo'n collectie :) prachtig. Knappe keuze v stof

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.